
Der Turbo zur Innovation „More Like Yourself“
9. September 2013Wir passen uns oft an die Erwartungen von Kunden, Freunden und Partnern an. Daran ist nichts aus zu setzte, aber Ihrer Innovationskraft schadet das ganz sicher. Wir überlegen uns oft wie wir erfolgreicher sein können. Ich darf aus dem letzten „Easeletter“ von Alan Cohen zitieren:
The answer to all of these questions is the same: Be who you are. Be more of who you are. Be all of who you are. Your greatest career and relationship asset is authenticity. To the extent that you are true to your passions, skills, and intuition, you will succeed gloriously. If you compromise, lie, over-adapt, or sell out, you will still be wandering and wondering “What should I do?” There is really only one answer to “What should I do?” Just be you. … I suggest that you do understand your own material, and that while there may be seeming quirks in who recognizes your identity and worth, the people who most matter will recognize who you are and what you bring to the party.
Zitatende
Ich gebe zu, der oben zitierte Text gilt nicht nur für Innovationen, er gilt für jede Beschäftigung, eigentlich für das ganze Leben. Darf ich eine Übung vorschlagen? Machen Sie sich die Wahrheit des oben stehenden Textes mindestens dreimal pro Tag klar.
Viel Erfolg
Gottfried Schaffar
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